A játék fejlesztése
A múlt A tavalyi év egyik legjobb (egyes online magazinok szerint a legjobb) akció/kalandjátéka a Prince of Persia: Sands of Time volt. A Ubisoft Montreal gondozásában készült játék sikerei, bár a kezdetben elmaradtak az elvártól, de mégis méltán nevezhetjük az egyik legnépszerűbb játéknak. A mai napig szerepel az eladási listákon, sőt néha-néha még az élen is találkozhatunk vele. Hercegünknek az idő homokjával megfertőzött zombikon kellett átverekednie magát ahhoz, hogy helyrehozza azt, amit elrontott. Kalandjai során egy egész palotát járhattunk be a pincétől a legfelső emeletig. Közben sokkal bölcsebbé, érettebbé és persze ügyesebbé vált a főhős. Megismerkedett a szerelemmel és hihetetlen fájdalmakat élt át. Akik végigjátszották a játékot, azok biztos nem csalódtak. Hihetetlen grafikában és látványos mozdulatok egész seregében volt részünk.
A jövő Természetesen a fejlesztő csapat nem lustálkodott az első rész megjelenése óta. Gőzerővel zajlik az egyelőre név nélküli, második rész készítése. A gárda által közzétett információk és képek arról tanúskodnak, hogy látványbeli panaszra ezúttal sem lesz okunk, sőt a továbbfejlesztett grafikai motornak hála, az elődöt megszégyenítő szépséges helyszíneken fogunk kalandozni. Ebből a kacifántos mondatból kiderül, hogy nem egyetlen palotában vagy várban fogunk tevékenykedni. A helyszínek listája igazi csemegékkel van tele. Rögtön a kezdet kezdetén egy hajón kell megállnunk a helyünket. És ez még csak a kezdet (mondom a kezdet! :-) - SirKhan)! Királyi palotákban, templomokban, földalatti barlangokban, börtönben, ipari létesítményekben és még megannyi változatos helyszínen kell majd bizonyítanunk.
Új feeling A képekre vetett első pillantás egyesekben igazi megkönnyebbülést jelenthet. Végre (vagy sajnos) egy igazi dark fantasy játékot fogunk kapni. Az első rész legkritizáltabb része a helyszínek barátságossága volt. Mindenhol fény és pompa. Még a börtönszinten is minden sarokban volt fény és semmi sem utalt a nyomorra. Örömmel jelenthetem, hogy ez megváltozik. Ezúttal sokkal komorabb, és helyenként félelmetesebb környezetben fogunk mozogni. A sötétség sokkal nagyobb szerephez jut majd, mondhatni a játék hetven százalékát ez fogja uralni. Most felmerülhet a kérdés, hogy valóban jó ötlet-e az érem másik oldaláról felépíteni a játékot? Ezt mindenki döntse el maga, de biztos, hogy ebben van a legnagyobb kockázat.
A jelen A tavalyi hatalmas siker után a Herceg újabb nagy dobásra készül. A fejlesztők kezében ott van a siker receptje. Már csak rajtuk múlik, hogy valóban képesek lesznek-e az eredeti rész sikereit is túlszárnyalni. Egy biztos: nagy rizikót vállalnak ezzel az új megközelítéssel (bár a Max Payne 2 esetében már bizonyítottan jól sült el a dolog! - SirKhan), de ha a képek és az elmondottak valóban igazak, akkor 2004 karácsonyán az év egyik legjobb játékával fogunk játszani!
|